Embernek maradni minden körülményben - Szána Miki kritikája

„Legnagyobb cél pedig itt e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben.” –szól a talán már sokak által jól ismert idézet Arany János tollából. A fenti mondat már egy jó ideje olvasható a szobámban egy díszes szalagon, a gimnáziumi ballagásomra kapott ajándéktömegem egyik maradékaként. A középiskolát már rég otthagytam, a szalag és rajta az idézet pedig már évek óta nem jutott eszembe. Egészen mostanáig. Péntek este, ugyanis megnéztem.

Az ember, akit Ovénak hívnak című svéd filmet és rögtön a fenti, rövid életútmutatás ugrott be. Nem azért, mert a filmben elhangzik egy Arany János fordítás, hanem egyszerűen azért, mert a film, végtelenül emberi, megható, vicces, és minden percében skandináv. Néhány gondolat következik filmről!

 

Kezdjük is rögtön az elején! Adott egy korábban már Magyarországon is megjelenő és nagy sikert arató könyv, amelyet több mint 25 nyelven kiadtak világszerte, és aminek a szerzője az a Fredrik Backman, akinek az – igazi, minőségi skandináv alkotásokhoz méltóan hosszú című, - Az ember, akit Ovénak hívnak című műve volt az első kiadott könyve. Nos, a fenti történetből jött létre később az a film, amely mára már szinte kötelező „tananyag” mindenki számára Svédországban. A könyv illetve a film népszerűségét jól mutatja, az a szám is, miszerint a tárgyalt filmet több mint 1,6 millió ember látta a 9,5 millió lakosú svéd földön.

Persze önmagában a jó könyv még nem jelenthet biztosítást arra, hogy a film is mindenkinek tetszeni fog. Hiszen míg könyv olvasásakor a színes fantáziával, és nagy képzelőerővel rendelkező Olvasó el tudja képzelni a könyv által leírt világot, helyszíneket a maga belátása szerint, addig egy könyvadaptáció esetében kap egy, a rendező által elképzelt, kigondolt verziót, és akkor az, vagy tetszik neki, vagy nem. Jelen esetben azonban a zseniális könyv, esetleges rossz megfilmesítése miatti aggodalom abszolút alaptalan volt. Hiszen a hazánkban a Vertigo Média Kft. által forgalmazott, kis művész, és nagy multiplex mozikban, feliratos és szinkronos módon egyaránt megtekinthető filmnek sikerült visszaadnia a könyvet.

Persze a nemcsak amerikai robotharcos, a világot az utolsó pillanatban megmentős filmeken felnövő filmrajongók már régóta tudják, hogy Svédországban, illetve látókörünket szélesebbre nyitva a skandináv országokban egyáltalán nem egyedi eset, hogy jó filmet, és jó feldolgozásokat csinálnak népszerű könyvekből. Gondoljunk például a 100 éves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt című filmre, amely szintén egy könyvalkotást jelenített meg a mozivásznon. Tudják, ez az a film, amelyben az öregember elszökik és átéli az egész addigi életét, a skandináv filmekhez méltó zseniális, egyszerű, de szívet melengető módon. De a közelmúltból is akad remek skandináv film, Sarkköri mentőexpedíció címmel, Norvégiából.

Továbblépve nézzük meg gyorsan, hogy kik is hozták össze ezt a remek filmet! A filmet egy svéd rendező, Hannes Holm rendezte, aki munkássága során sem tagadta meg svéd mivoltát, hiszen a populáris műfaj helyett, inkább művészi filmeket rendezett, köztük talán a legismertebb az Utolsó Vakáció címre hallgató svéd filmdráma. A film főszereplőjét a látszólag mogorva, összeférhetetlen Ovét, a hazájában ismert és teljesen jogosan elismert Rolf Lassgard játssza, néhol Tom Hanks szintű színészeket is megszégyenítő módon. De az Ove feleségét játszó Ida Engvoll is nagyot játszik, annak ellenére, hogy filmes munkásságáról nem zeng ódákat az internet. De a kis svéd lakóövezetben élő összes szomszéd karaktere nagyon élethű. A lakóközösség tagjai közül talán kiemelkedik a filmes körökben szintén kevésbé ismert Zozan Akgün, aki a gyerekeivel és férjével költözik az Ove által „felügyelt” lakónegyedbe és a történet végére sikerül kitárnia a látszólag mogorva öregember szívét.

Ovét azonban nem könnyű meglágyítani, hiszen óriási, nagy lánggal égő szívét rengeteg régi seb és fájdalom nyomja, amiről talán csak a lakóközösség, szintén az idősebb korosztályt képviselő tagjai tudnak valamit, de az igazat csakis ő tudja. Lakók csak annyit látnak, hogy Ove a zsémbes öregember szerepében tetszeleg. Persze arra, hogy csak megjátssza, mintegy védekezési módként használja az állandó morgolódást és kötözködést, már a film elején is vannak utalások. Annak ellenére, hogy minden szomszéd megkapja az idióta jelzőt Ovétól.

A film főszereplője, ugyanis ahhoz a talán Olvasó által ismert taktikához fordul, hogy az új dolgoktól teljesen elzárkózik, és a régi értékekhez ragaszkodik, miközben a konzervatív hozzáállás kényelmes változatlanságát élvezi. Persze, tudom, hogy Ön nem ilyen, nekem is csak az ismerősöm szokta megjegyezni a sün méreteire emlékeztető kis, táskakutyákra, hogy az nem is kutya, de még csak nem is állat, és szintén az a távoli ismerősöm jegyzi meg azt is, hogy borzalmas ez a digitális világ, mert az emberek egy körtét nem tudnak becsavarni, miközben az ő korában még elméletben sem volt számítógép. Ove tehát ezt csinálja, goromba megjegyzések között bezárja mások után a kaput, elrakja a kint hagyott biciklit, és rászól a lakövezetbe hajtó kocsisoknak, hogy tilos ide behajtani. Majd aztán kimegy a temetőbe és ott elmondja Sonjának, hogy bizony amióta ő nincs, micsoda káosz van, és hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi. Tudják, szinte úgy, mint a nála jóval fiatalabb ismerősöm.

Ovét még a film elején több mint, 40 év munka után eltanácsolják a munkahelyéről, a helyi gyárból, ami aztán az utolsó cseppet jelenti számára a pohárban és elhatározza, hogy véget vet az életének. Egyszerű filmdráma esetében itt nagyjából véget is érne a film, de mivel ez nem egy egyszerű, átlagos film, a helyzet groteszkbe fordul át. Ugyanis ezen a ponton értelemet nyer a film plakátján látható kötél Ove kezében. Hiszen többször is megpróbál öngyilkos lenni - még a telefont is kikapcsoltatja – de az addig minden morgolódásának tárgyát képező szomszédok megzavarják benne, minden apró-cseprő dologgal.

Bár a szomszédok mindig megzavarják a halálban, - el is mondja Sonjának temetőben, hogy ebben a mai világban még meghalni se hagyják az embert nyugodtan – Ove élet és halál között táncolva, visszaemlékszik fiatalkorára, apjára, aki belénevelte a tisztességet, és a Saab szeretetét. Ami miatt, mások számára szinte nevetségesen rendes ember lesz Ovéból, és ami miatt minden olyan kocsit lenéz, ami nem Saab. És miközben a szinte az újszülött kisgyerek lelki tisztaságát és emberségét sugárzó film a dráma, és a groteszk humor között ugrál, megismerjük Ové és a tanárnak készülő Sonja szerelmének és egymásra találásának aranyos történetét. Arra, pedig, hogy az Olvasó megértse a film hangulatát és főleg egyedi humorát, jó példa, mikor egyik öngyilkossági kísérlete során, Ove felakasztja magát, de a kötél elszakad, és ő a földre esik, majd ezek után visszaviszi a kötelet a boltba és a nyakán éktelenkedő piros csíkkal reklamációba kezd, és felteszi a kérdést, hogy mégis milyen köteleket árulnak itt.

net halad előre kiderül, hogy Ove, mit rejt az összeférhetetlen álca mögött, kiderülnek a szomorú részletek feleségével való kapcsolatáról. Mint ahogy az is kiderül, hogy meddig tudja elrejteni Ove - ejtsd Úvé - a hatalmas szívét, és hogy ki tud-e lépni a régmúlt fogságából, beilleszkedik-e, elfogadja-e az új világ dolgait. Egyszóval kiderül, hogy Ovének annak ellenére, hogy Cseh Tamást idézve egy időre, útra vált a jobbik része, sikerül-e embernek maradnia minden körülményben! A július 7. óta vetített filmből kiderül ez is.

Szána Miki

Képforrás: Vertigomedia.hu

Kulcsár Edina a tudatos netezésre hívja fel a figyelmet

Az internet egyre nagyobb teret hódít a fiatalabb generáció mindennapjaiban, ezért elengedhetetlenül fontos, hogy időben megtanulják a biztonságos használatát. Mit szabad és mit nem megosztani a saját és mások adatainak, illetve magánéletének védelme érdekében? – csupán egy fontos kérdés azok közül, amelyek fókuszba kerültek a Telenor, a Tanárblog és a Momentán Társulat közös rendezvényén, ahol hiteles közszereplőként Kulcsár Edina műsorvezető is mesélt a tapasztalatairól.

Interaktív biztonságos net oktatás középiskolásoknak címmel rendezvénysorozatot hirdetett hazánk egyik legnagyobb telekommunikációs vállalata; szakértő előadásokkal, magánéleti és iskolai szituációs gyakorlatokkal, illetve játékokkal is segítik a téma könnyebb feldolgozását. A program szervezői és megvalósítói norvég minta alapján, önkéntesekkel, szakértőkkel, gyakorló pedagógusokkal és hírességekkel próbálják jobban megismertetni a biztonságos internethasználatot a fiatalokkal.

„A Telenor Hipersuli már korábban is sokat tett azért, hogy a gyerekek biztonsággal és felelősségteljesen élvezhessék a modern technológiák előnyeit, és most olyan témákról is beszélgethettünk, mint hogy milyen nyomot hagynak maguk után a digitális térben, hogyan élhetnek tudatosan az internet adta lehetőségekkel, és milyen tartalmak megosztását kell kerülni például egy szakítás után, ami a másik félre nézve sértő, etikátlan lehet” – kezdte Harsányi Bence, az improvizációs színház, a Momentán Társulat egyik oszlopos tagja.

„Olyan számunkra hátborzongató, nekik viszont mindennaposnak számító példákat is hoztak a diákok, mint például a másik meztelen fotójának feltöltése, lejárató blogbejegyzés vagy trágár kommentek írása. Mivel olyan fényképek, adatok is kikerülhetnek így az internetre, amivel nagyon sokat árthatnak a környezetüknek, az összegyűjtött tapasztalatok és a közös gondolkodás eredményeképp szeretnénk létrehozni egy „digitális KRESZ-t” is, ami mértékadó lehet arra vonatkozóan, mit illik és mit nem, mit szabad és mit nem írni, kommentelni másokról vagy magunkról” – magyarázta Bence.

A foglalkozáson részt vett Kulcsár Edina műsorvezető is, aki saját tapasztalatból is tudja, milyen fontos az internet ésszerű, tudatos használata. „Régóta jelen vagyok a Facebookon és az Instagramon is, mondhatni, szinte az interneten élem az életem. Ennek ellenére még én is nagyon sok újdonságot tanultam, többek között azokból a kvízekből, amelyeket 6-8 fős csapatokban játszottunk” – kezdte az egykori szépségkirálynő, aki tudat alatt már megalkotta a saját digitális KRESZ-szabályzatát. „A legfontosabb számomra az, hogy minden fotón vagy poszton magamat adjam és csak olyan tartalmat osszak meg, amivel teljes mértékig egyetértek. Emellett arra is nagy figyelmet fordítok, hogy a posztjaim igényesek legyenek és ne legyen bennük sértő tartalom” – hangsúlyozta Edina, aki a fiatal internet-felhasználóknak azt tanácsolja: csak olyat posztoljanak, amit akár 5-10 év múlva is vállalni tudnak.

 

A legkisebb is számít - Szána Miklós cikke

Üzleti alapon működő, rohanó világunkban a kicsinek tűnő apró dolgok egyre inkább háttérbe szorulnak, elvesztik a jelentőségüket - halljuk manapság egyre többször. Bizony, mindenféle általánosítás nélkül kijelenthető, hogy a fenti állításnak bőven van valóságalapja. Azonban, mint szinte minden esetben, most is akad ellenpélda. Itt van mindjárt egy tizenegyedik kerületi kocsma, amely épp azon igyekszik, hogy megmutassa a világnak, hogy bizony a legkisebb is számít. Szó szerint, a legkisebb!

A fent beharangozott, a Fehérvári út 13. szám alatt található, Mini söröző névre hallgató kocsmába egészen véletlenül futottam bele, egyik hétköznap délután. Éppen a Fehérvári út fent megjelölt részén sétáltam, amikor az egyébként elsőre nem feltűnő vendéglátó egység homlokzatán megláttam a feliratot; a világ legkisebb sörözője. Bár magamból indulok ki, de szerintem az emberek nagy része, ha meglátja a világ legkisebb sörözője feliratot Budapest egyik, külföldiek által finoman szólva sem gyakran látogatott kerületében, kíváncsivá válik. Ez nyilván az én esetemben sem történt másként, és egy gyenge továbbhaladási kísérlet után megfordultam, visszamentem, és beléptem a tárgyalt sörözőbe.


Miután beléptem, egyből kiderült, hogy a homlokzatra kitett felirat nem csak üres marketingszöveg, ugyanis a söröző egyáltalán nem hazudtolta meg a nevét, hiszen tényleg egészen kicsi belső térrel rendelkezik. A jelenleg Mini söröző néven működő - ezen a tulajdonos majd még tervez változtatni a jövőben – kocsma tehát valóban igencsak apró, de szerencsére nem a rossz értelemben. Hiszen az illemhelyiséggel együtt körülbelül 12 négyzetméter területű belső rész, ahol a legnagyobb jóindulattal is maximum 5 vendég férhet el, amellett, hogy tényleg szűkös, igencsak barátságos és hangulatos.
A tárgyalt vendéglátóhely méretén kívül egyébként semmiben sem különbözik egy átlagos vagy épp adott esetben egy felkapott sörözőtől. Ugyanúgy van mindenféle minőségi és kevésbé minőségi tömény vagy akár kevésbé ütős ital is, ráadásul az árak sincsenek elszállva. Amit talán érdemes még megemlíteni, hogy az üvegesek mellett, csapolt sörből jelenleg egy fajtájuk van, a Mister sör, amely számomra a csepeli Rizmayer sör mellett a legismertebb kézműves sör a fővárosban.


A fent említett közvetlen hangulatot egyébként nagyban elősegítette az is, hogy miként a Szilvia névre hallgató kedves pultos lány (fenti képen), úgy a tulajdonos asszony is, mosolygós, szimpatikus stílusban válaszolgatott a kérdéseimre. Így például megtudhattam azt is, hogy bár korábban több tulajdonosa is volt már a helynek, eddig senkinek nem jutott eszébe valamilyen módon hasznot húzni a söröző igencsak feltűnően kis méreteiből.
Ezen a ponton aztán a tulajdonosnő elmondta, hogy közel fél éve vették át a helyet egy ismerős tanácsára, aki felhívta figyelmét arra, hogy bár elsőre kicsit akár viccesnek és hihetetlennek hangozhat, de az Újbuda központ és a Móricz Zsigmond metróállomás között félúton, illetve az Allee bevásárlóközpont közvetlen közelében található hely, bizony tényleg a legkisebb söröző a világon. Ezek után természetesen először gondosan leellenőrizték az információt a világhálón, majd ki is tették a söröző homlokzatára. A tömeges érdeklődés mind a sajtótól, mind az emberek részéről egyelőre várat magára, de azért volt érdeklődés és pozitív visszajelzés is egyaránt. És ugye, aki a kicsit nem becsüli.



Továbblépve, hogy tényleg teljes képet kaphasson az Olvasó a világ legkisebb sörözőjéről, meg kell említeni, hogy bár a hely valóban kicsi, de a tulajdonos elképzelése mégiscsak az, hogy minél több ember térjen be hozzájuk, köztük akár turisták is. Éppen ezért van külső kiülős rész, ahol már kényelmesen elfér akár egy nagyobb társaság is.
És ha már a külső résznél tartunk, akkor meg kell említeni mindenképp azt is, hogy az esti órákban törzsvendégekkel teli régi terasz megújul az új tulajdonos ambiciózus terveinek köszönhetően. Ennek keretében például az addig csak szimplán a Fehérvári út melletti gyalogos járdán lévő székek és asztalok körbekerítésre kerültek, valamint a székek párnát, míg az asztalok egy sajátos smallest - azaz a legkisebb – feliratot kaptak. Egy szó, mint száz, az eddig csak szóban terasznak nevezett rész, most már tényleg nevezhető egy kulturált kiülős résznek is, ahova akár érdekességképpen egy turistát is le lehet ültetni egy sörre. Egyetlen hiányossága a helynek, hogy jelenleg Mini söröző néven egy eléggé elhanyagolt facebook oldal fut, de állítólag ezzel is foglalkozik majd a tulajdonos és lesz új oldal hamarosan.


A fentieken kívül pedig még várhatóak további újítások is a közeljövőben. Például a helyszínen elárulták nekem, hogy miután nagy nehezen megszerezték az engedélyt rá, hamarosan felszerelésre kerül az új televízió a külső részen – remélhetőleg még a labdarúgó Európa-bajnokság ideje alatt -, illetve a nyárra még fagylaltárusítással is készülnek vendégcsalogatás céljából. Ez eddig persze szép és jó, de felmerül a kérdés mi lesz télen és az esetleges rossz időben? Ezzel kapcsolatban a tulajdonos elmondta, hogy fel vannak készülve ezekre az eshetőségekre is, de jelenleg még nem mondana semmit az elképzelésekről.
Szorosan a tárgyalt kocsmához kapcsolódóan még meg lehet említeni, hogy bár kocsma nincsen kisebb a világon a Mini sörözőnél, de a külföldi, angol nyelvű lapokban lehet olvasni egy pubként üzemelő telefonfülkéről, amely tényleg kisebb, de nem igazán nevezhető sörözőnek, hanem inkább italmérésnek. De a világ mára tele van más különleges helyekkel, és így sörözőkkel is. Ebből pedig az egyik szerencsére jelenleg a budapesti Mini söröző.


Összességében tehát adott egy Mini névre hallgató söröző és személyzete, akik ahelyett, hogy a méretükből adódó viszonylag kevés merítési lehetőségen szomorkodnának, kihasználják azt, és immáron már a világ legkisebb sörözője szlogennel igyekeznek felfuttatni a vendéglátó helyüket, a kocsma belső terében, a falon lógó „We can do it” felkiáltáshoz hű lelkesedéssel pozitív hozzáállással és reggeltől késő estig tartó nyitva tartással.
Persze,  - ahogy írtuk már fentebb is már - egyelőre sajnos nincsen tömeges érdeklődés, de vannak biztató jelek. Amikor például ott jártam a helyszínen egy évek óta a kocsmába járó, törzsvendégnek számító idős bácsi is megjegyezte, hogy bár nem történt óriási változás, de már van valami, ami miatt jobban érzi magát az ember a törzshelyén, ami miatt igényesebb lett. És azt gondolom, hogyha valahol akkor a Mini sörözőnél megbecsülik ezt is. Hiszen ők valószínűleg már jól tudják, amellett, hogy, aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli, igencsak megszívlelendő mondat az is, miszerint néha tényleg a legkisebb is számít.

Szána Miklós

Egy sajtóvetítés margójára - Szána Miklós kritikája

Hangulatos, egyedi, de mindenekelőtt leginkább skandináv, a ma reggel 10-kor, a Toldi moziban, egy sajtóvetítés keretében bemutatott, színes, feliratos, Sarkköri mentőexpedíció címre hallgató családi kalandfilm. A közel másfél órás filmet, bár hazájában már két éve bemutatták, a világpremierjére csak a tavaly januárban megrendezett Sundance Fimfesztiválon került sor, míg a hazai premierje egészen máig váratott magára. Jegyzet egy sajtóvetítés margójára.

Forrás: Est.hu

Mielőtt azonban konkrétan rátérnénk a film részletekben történő bemutatására, elemzésére, engedjen meg az Olvasó néhány személyes megjegyzést, ami talán segít jobban megérteni azt, hogy mit és miért írok. Tehát példának okáért engedjék meg, hogy megemlítsem azt, hogy a tárgyalt sajtóvetítés életem első ilyen témájú eseménye volt. Éppen ezért eléggé meglepett, hogy, mikor a kezdésre megérkeztem a mozi bejáratához, akkor körülbelül 5-6 ember üldögélt, a jóval nagyobb nézősereget is befogadni képes moziteremben, elszórtan. Illetve naiv szememnek feltűnt az a probléma is, miszerint a bemutatóra nem érkezett egy újságíró sem az olvasott hírportálok kulturális rovataitól. Valószínűleg a háttérben nyílván a film visszafogott, szűk körben népszerű, de széles körben nem igazán kedvelt stílusa, története áll. Tehát egy szó, mint száz, nem sok újságíró jött el a sajtóvetítésre.

Személyes véleményem: rosszul tették, hiszen aki rászánta a délelőttjét, egy amerikai filmek által diktált, agresszív monológoktól és cselekményektől abszolút mentes, de annál inkább szerethető, látványos képekben gazdag, aranyos, családi filmet láthatott.

Forrás: Est.hu

Bár sokat tudnék még beszélni az első sajtóvetítésem kapcsán a személyes élményeimről, úgy érzem, legfőbb ideje áttérni magára a filmre. Alapszabály ugyanis, hogy egy eseményről még a megrendezése napján meg kell jelennie a cikknek, erre utal Karinthy Frigyes mondása is, miszerint: „ A határidő a legjobb múzsa”.

SPOILER

A film egy csodaszép, de szinte teljesen lakatlan, az Északi-sarkot bemutató képpel veszi kezdetét, ahol egy magányos vadász életébe nyerhetünk betekintést pár perc erejéig. A férfi összetalálkozik a klímaváltozás miatt ingerlékeny és igencsak éhes jegesmedvével, ami ugyan nem öli meg, de alaposan megsebesíti őt. A történet pedig innen kezd bonyolódni. A sztori szerint, a norvég család fiúgyermeke, Sindre összetűzésbe kerül az iskolában egy idősebb fiúval, akivel verekedésig fajulnak a dolgok, amely után elkeseredésében egy mentőhelikopter-bázishoz menekül. Őt követi két testvére, a legidősebb Julia, illetve húga, Ida. Amikor pedig a bázisról, az Északi-sarkon megsérült férfi segítségére sietnek a pilóták egy mentőhelikopterrel, a három gyerek elrejtőzik a gépben, majd az Északi-sarkon kiszállnak, végül ott ragadnak. A három gyerek hollétéről az aggódó szülők mit sem tudnak, illetve ők maguk sem tudják, hogy hova kerültek.

Forrás: Est.hu

Ahogy a történet halad előre, a gyerekek szépen lassan rájönnek, hova is csöppentek. Megismerkednek az Északi-sark és a Jeges tenger zord világával. Ugyanitt betekintést nyernek a megsérült magányos vadász életébe, hiszen az ő kunyhójában húzzák meg magukat. Miközben kint tombol a fagyos tél, a három bajbajutott próbál túlélni és hazajutni. Vajon honnan szereznek maguknak ennivalót és segítséget? Lesz-e elég bátorságuk elriasztani egy jegesmedvét? A keresőexpedíció megtalálja őket még időben, hogy végre hazajussanak? A hét második felében a mozikba kerülő, és a skandináv filmektől jól megszokott magas színvonalat hozó filmből kiderül!

 

 

Új évaddal folytatódik az Agymenők a Comedy Centralon!

Aki azt gondolja, nyolc évad alatt minden megtörtént, ami megtörténhetett az Agymenőkben, az óriásit tévedett! A négy őrült zseni, a kissé egyszerű szőke szomszéd lány és szemrevaló barátnői az új évadban is egymás agyára mennek: szakítás, gyerekvállalási kérdések és robbanócukorkák a kilencedik évfolyam nyitó epizódjában, holnap 21.00-tól a Comedy Centralon.

Amerikában május 12-én ért véget az Agymenők kilencedik évada, és ezzel mintegy át is adta a stafétát a magyar nézőknek, akik holnap láthatják az országos premiert a Comedy Centralon. A sikersorozat legújabb részeiben Amy szakít Sheldonnal, aki a zászlótörténeti műsorában próbálja feldolgozni a veszteségét, amolyan Sheldonosan. Arra a következtetésre jut, hogy örökre végzett a nőkkel, ahogy a robbanócukorkákkal is, miközben Amy a változásra reagálva kifúratja a fülét, és fütyisütit etet a barátnőivel. A gubancok természetesen a házasság előtt álló Pennyt és Leonard-ot sem kerülik el, miután az elméleti fizikus Las Vegas felé menet bevallja szerelmének, hogy megcsókolt egy másik nőt, és arra kéri, vállaljanak közös gyermeket.

Forrás: Comedy Central

 

X-Men: egy súlycsoportban a legnagyobbakkal

A szuperhősök bebizonyították az erejüket: a világ mozijait már biztosan meghódították, a nézők pedig örömmel adták meg magukat.

 

És Bryan Singer bízik a sajátjaiban. Az X-Men – Apokalipszis bemutatója előtt Londonban azt nyilatkozta, hogy az új X-Men kaland felveszi a versenyt a nagy franchise-gyárakkal, a DC Entertainmenttel meg a Marvellel is. Az X-Men univerzuma miden porcikájában legalább olyan nagy, mit az övék – nyilatkozta a rendező, akinek szellemi gyermekeként született sorozat már 9 filmből áll.

 

 

És most, hogy Az eljövendő múlt napjai-val sikeresen megkavartuk a kronológiáját, végtelen lehetőségek nyíltak benne. A számtalan lehetőség között most arról kérdezgetik a legtöbben, hogy vajon Deadpool csatlakozik-e az X-Men csapathoz, de a rendező szerint ezzel nagyon óvatosan és finoman kell bánni: Deadpool gúnyos humora és az X-Men filmek elszánt akcióhősei között túl nagy a távolság. Azért nem veti el teljesen a találkozás lehetőségét: az X-Force történetvonal bevonásával talán erre is sor kerülhet. A rendező azt is elárulta az újságíróknak, hogy az Apokalipszis után (mely a nyolcvanas években játszódik, és minden eddiginél különlegesebb akciójeleneteket ígér), a kilencvenes években folytatódhat a sorozat. És akkor valószínűleg új mutánsok is érkeznek.